Τρίτη, 24 Ιανουαρίου 2017

Computer eye syndrom: Τι είναι και τι πρέπει να κάνεις για να προστατεύσεις τα μάτια σου..


Πραγματικά δεν ξέρω τι σχέση έχεις με τον υπολογιστή σου, αλλά είμαι σίγουρη πως πολύ ή λίγο βρίσκεται ανελλιπώς στην καθημερινότητάς σου. Ο υπολογιστής είναι για μένα “εργαλείο” δουλειάς, για κάποιες άλλες ένας τρόπος να διαβάσουν για τη σχολή, το μεταπτυχιακό κ.λ.π., και για τις περισσότερες ένα μέσω διασκέδασης, ενημέρωσης, κοινωνικοποίησης! Έχεις σκεφτεί όμως τις συνέπειες που μπορεί να έχει στα μάτια και την όρασή σου η καθημερινή και πολύωρη χρήση του; Ο οφθαλμίατρος Ιωάννης Θεοχαρίδης με ενημέρωσε για το Computer Eye Syndrome, του οποίου τα ενοχλητικά συμπτώματα προέρχονται από την καθημερινή οπτική επαφή με την οθόνη του pc μας. Δίνουμε λοιπόν το λόγο στον ειδικό και μαθαίνουμε κάθε χρήσιμη πληροφορία...

Οι ώρες που αφιερώνουμε -αναγκαστικά, τις περισσότερες φορές- μπροστά στην οθόνη του υπολογιστή μας έχουν ως αποτέλεσμα την κούραση και ξηρότητα των ματιών, ενοχλητικούς πονοκεφάλους και συχνά θολή όραση. Αυτό το σύνολο των προβλημάτων, με το ενδεχόμενο να βλέπει κανείς ακόμη και διπλά είδωλα ή να έχει έναν γενικότερο ερεθισμό στην περιοχή των ματιών, ονομάζεται computer eye syndrome. 


Παρακάτω θα βρεις από τι προκαλείται καθώς και κάποια extra tips για το πως μπορείς να αντιμετωπίσεις αποτελεσματικά τα συμπτώματα... Ακόμη κι όταν η πολύωρη εργασία στον υπολογιστή δεν μπορεί να περιοριστεί.

Από τι προκαλείται το computer eye syndrome;
Ουσιαστικά είναι η συνέπεια της υπερβολικής προσπάθειάς μας για κοντινή εργασία στον υπολογιστή. Το computer eye syndrome εμφανίστηκε για πρώτη φορά ως όρος τις περασμένες δεκαετίες στην Αμερική και μάλιστα αναγνωρίστηκε ως επαγγελματικός κίνδυνος!

Πόσο συμβάλλει στην ανάπτυξή του ο σύγχρονος τρόπος ζωής;
Ο υπολογιστής, τα tablets και smartphones “κλέβουν” όλο και περισσότερο χρόνο από τη ζωή μας περιορίζοντας σημαντικά τις ώρες της πραγματικής σωματικής και ψυχικής χαλάρωσης. Το αποτέλεσμα; Τα μάτια μας ξεχνούν όλο και περισσότερο να κοιτάξουν μακριά και “ξέγνοιαστα” από τη συνεχή εστίαση.

Ποιους αφορά το computer eye syndrome;
Όπως καταλαβαίνετε, είναι ένα φαινόμενο ιδιαίτερα συχνό σε ανθρώπους που η δουλειά τους απαιτεί πολλές και εξοντωτικές ώρες μπροστά στην οθόνη. Σε αυτό το σημείο θα ήθελα να τονίσουμε πως όταν όλη η παραπάνω κούραση συνδυάζεται με το άγχος της επιτυχίας, τότε τα συμπτώματα επεκτείνονται και λαμβάνουν ψυχαναγκαστικές μορφές.

Ποιες είναι οι πιο ευάλωτες ηλικίες;
Συνήθως αφορά τις παραγωγικές ηλικίες και τους φοιτητές. Ας πούμε λίγο αυθαίρετα τις ηλικίες από 20 μέχρι 55 ετών.
Τα στατιστικά δείχνουν ότι “χτυπάει” περισσότερο τις γυναίκες ή τους άνδρες;
Δεν έχει προτιμήσεις πλέον. Είναι πιο πολύ θέμα δραστηριοτήτων και καθημερινότητας.

Σε ποιον πρέπει να απευθυνθούμε; 
Στον οφθαλμίατρο ή τον φαρμακοποιό;
Φυσικά στον Οφθαλμίατρο. Για τον φαρμακοποιό σας φυλάξτε ερωτήσεις για τις βιταμίνες που θα βοηθούσαν και την καλύτερη υγεία των ματιών σας. Ακόμη μπορείτε να ρωτήσετε, μετά την επίσκεψη στον οφθαλμίατρο, τον οπτικό σας για την κατασκευή γυαλιών με ειδικά φίλτρα και επιστρώσεις.

Πρόληψη και Αντιμετώπιση
Ο Οφθαλμίατρος Ιωάννης Θεοχάρης μας δίνει τις δικές του συμβουλές, τονίζοντας όμως ότι αυτές δεν αποτελούν την ολοκληρωμένη λύση στο πρόβλημα. Ακόμη συστήνει πριν γίνει οποιαδήποτε διάγνωση αυθαίρετα, να επισκεφθείτε τον οφθαλμίατρό σας για μία εξατομικευμένη συμβουλή.

-Εξετάστε την όρασή σας και δείτε αν χρειάζεστε γυαλιά.
-Καθορίστε την απόσταση εργασίας στον οφθαλμίατρό σας, ώστε τα γυαλιά σας να είναι τα κατάλληλα και όχι μέσα στις άκρες.
-Κάνετε συχνά διαλείμματα κοιτώντας μακριά για λίγα λεπτά. Αν οι συνθήκες δεν το επιτρέπουν, κλείστε απλά τα μάτια σας απαλά για επίσης μερικά λεπτά.
-Ανοιγοκλείνετε συνειδητά τα μάτια σας κάθε φορά που πατάτε ένα πλήκτρο, ώστε η οφθαλμική επιφάνεια να διατηρεί την υγρασία της. ----Εναλλακτικά συμπληρώστε με σταγόνες υποκατάστασης ύστερα από οφθαλμολογική εξέταση.
-Ρυθμίστε το φωτισμό στο χώρο, ώστε να αποφεύγετε αντανακλάσεις πάνω στην οθόνη και να διατηρήσετε ένα ενδιάμεσο επίπεδο φωτεινότητας.
-Ρυθμίστε την οθόνη ώστε να μην είναι πολύ φωτεινή και να μην έχουμε μεγάλη αντίθεση μεταξύ άσπρου και μαύρου.

πηγη:tlife.gr/Ιωάννα Κούρου





0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου