Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη, αρκούν μόλις 10 likes στο Facebook για να μας μάθει καλύτερα από έναν συνάδελφο, 70 για να μας γνωρίσει καλύτερα από τον κολλητό/η και 150 για να σκιαγραφήσει πλήρως το ψυχολογικό μας προφίλ. Ναι, καλά το καταλάβατε, το κοινωνικό δίκτυο μας έχει «φακελώσει» για τα καλά – με τη συγκατάθεσή μας πάντα – και δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι γι’ αυτό.
Ποιες είναι όμως οι ακριβείς πληροφορίες που «ξέρει» για εμάς το δημιούργημα του Mark Zuckerberg;
Τα… βασικάΜε την εγγραφή στο Facebook, ο αλγόριθμός του γνωρίζει τα βασικά: όνομα, mail, φύλο και γενέθλια. Είναι τα στοιχεία που δίνουμε πρώτα σε κάθε κοινωνικό δίκτυο. Όμως ενώ άλλα δίκτυα δεν μαζεύουν στοιχεία για την εκπαίδευση, την οικογένεια, τον σεξουαλικό προσανατολισμό, τις πολιτικές και θρησκευτικές πεποιθήσεις και την διεύθυνσή μας, το Facebook το κάνει.
Επίσης, κάθε φορά που κάνουμε tag κάποιον φίλο σε ποστ ή μοιραζόμαστε την τοποθεσία μας μαζί τους με φωτογραφίες ή όχι, το Facebook το γνωρίζει πολύ καλά και προσωποποιεί με αυτόν τον τρόπο τις διαφημίσεις του, έτσι ώστε να είναι πλήρως στοχευμένες για τον κάθε χρήστη.
Τα ενδιαφέροντά μας
Κάθε προφίλ στο Facebook διαθέτει λίστα με likes – από βιβλία, μέχρι ταινίες και μουσικά είδη, συγκροτήματα, καλλιτέχνες κτλ. ενώ το timeline «κρατά» αρχείο από άρθρα και ιστοσελίδες τις οποίες μοιραστήκαμε. Όλα τα παραπάνω στήνουν το ψηφιακό μας προφίλ. Κάνοντας like σε τηλεοπτικές εκπομπές, για παράδειγμα, το Facebook… κόβει και ράβει διαφημίσεις στα μέτρα μας, με αντίστοιχο τρόπο με το Google. Το ίδιο συμβαίνει με οτιδήποτε ποστάρουμε στο προφίλ μας, ακόμα και με τα προσωπικά μηνύματα. Όμως, σε αντίθεση με το twitter, τα δεδομένα αυτά δεν περιλαμβάνουν προσωπικές πληροφορίες.
Είναι χαρακτηριστικό άλλωστε, ότι σε έρευνα του 2015 αποκαλύφθηκε πως οι αλγόριθμοί που ελέγχουν τα likes στο Facebook μπορούν να σχηματίσουν το ψυχολογικό προφίλ του κάθε χρήστη με εκπληκτική ακρίβεια.
Πώς… μοιάζουμε
Ανατριχιαστικό; Κι όμως. Το Facebook μπορεί να ξεχωρίσει πρόσωπα από αντικείμενα στις φωτογραφίες που ποστάρουμε και να μας προτρέψει να κάνουμε tag φίλους. Χάρη σε αυτήν εδώ την τεχνολογία, με το όνομα Deepface, το Facebook μπορεί να συγκρίνει και να αναγνωρίσει δύο διαφορετικές φωτογραφίες με το ίδιο άτομο, ανεξαρτήτως φωτισμού ή γωνίας λήψης. Τι σημαίνει αυτό;
Ότι γνωρίζει το πρόσωπό μας, με την ίδια (περίπου) ακρίβεια που έχει ο ανθρώπινος εγκέφαλος. Το Deepface «βλέπει» την εικόνα μας μέσα από δεδομένα, διακρίνει συγκεκριμένα μοτίβα (π.χ. μάγουλα, φρύδια, πηγούνι), παρατηρεί τη συμμετρία και άλλα χαρακτηριστικά του ανθρώπινου προσώπου. Με βάση αυτά, δημιουργεί πολύπλοκούς αλγόριθμους αντίστοιχους με εκείνους των νευρώνων του εγκεφάλου και, εν τέλει, προτείνει να κάνουμε tag συγκεκριμένα άτομα στις φωτογραφίες μας. Αντίστοιχη τεχνολογία είχε χρησιμοποιήσει πιλοτικά και η Google με το πρότζεκτ της Google Brain.
Εν συντομία
Συνοπτικά λοιπόν, ιδού τα βασικά πράγματα που γνωρίζει το Facebook για σας: όνομα, e-mail, φύλο, ημερομηνία γέννησης, οικογενειακά μέλη, φίλους, εκπαίδευση, σεξουαλικές προτιμήσεις, οικογενειακή κατάσταση, θρησκευτικές πεποιθήσεις, επάγγελμα, τοποθεσία, πολιτικές πεποιθήσεις, διεύθυνση ιστοσελίδας ή blog, αγαπημένη μουσική, βιβλία, τηλεοπτικές σειρές και ταινίες, αριθμό κινητού τηλεφώνου, μηνύματα στο προφίλ σας, μηνύματα άλλων στο προφίλ σας, περιεχόμενο προσωπικών μηνυμάτων, ιστοσελίδες που επισκέπτεστε συχνότερα, θεματικές ενότητες που συζητάτε και τα χαρακτηριστικά του προσώπου σας.
Πηγή:in2life.gr
Ποιες είναι όμως οι ακριβείς πληροφορίες που «ξέρει» για εμάς το δημιούργημα του Mark Zuckerberg;
Τα… βασικάΜε την εγγραφή στο Facebook, ο αλγόριθμός του γνωρίζει τα βασικά: όνομα, mail, φύλο και γενέθλια. Είναι τα στοιχεία που δίνουμε πρώτα σε κάθε κοινωνικό δίκτυο. Όμως ενώ άλλα δίκτυα δεν μαζεύουν στοιχεία για την εκπαίδευση, την οικογένεια, τον σεξουαλικό προσανατολισμό, τις πολιτικές και θρησκευτικές πεποιθήσεις και την διεύθυνσή μας, το Facebook το κάνει.
Επίσης, κάθε φορά που κάνουμε tag κάποιον φίλο σε ποστ ή μοιραζόμαστε την τοποθεσία μας μαζί τους με φωτογραφίες ή όχι, το Facebook το γνωρίζει πολύ καλά και προσωποποιεί με αυτόν τον τρόπο τις διαφημίσεις του, έτσι ώστε να είναι πλήρως στοχευμένες για τον κάθε χρήστη.
Τα ενδιαφέροντά μας
Κάθε προφίλ στο Facebook διαθέτει λίστα με likes – από βιβλία, μέχρι ταινίες και μουσικά είδη, συγκροτήματα, καλλιτέχνες κτλ. ενώ το timeline «κρατά» αρχείο από άρθρα και ιστοσελίδες τις οποίες μοιραστήκαμε. Όλα τα παραπάνω στήνουν το ψηφιακό μας προφίλ. Κάνοντας like σε τηλεοπτικές εκπομπές, για παράδειγμα, το Facebook… κόβει και ράβει διαφημίσεις στα μέτρα μας, με αντίστοιχο τρόπο με το Google. Το ίδιο συμβαίνει με οτιδήποτε ποστάρουμε στο προφίλ μας, ακόμα και με τα προσωπικά μηνύματα. Όμως, σε αντίθεση με το twitter, τα δεδομένα αυτά δεν περιλαμβάνουν προσωπικές πληροφορίες.
Είναι χαρακτηριστικό άλλωστε, ότι σε έρευνα του 2015 αποκαλύφθηκε πως οι αλγόριθμοί που ελέγχουν τα likes στο Facebook μπορούν να σχηματίσουν το ψυχολογικό προφίλ του κάθε χρήστη με εκπληκτική ακρίβεια.
Πώς… μοιάζουμε
Ανατριχιαστικό; Κι όμως. Το Facebook μπορεί να ξεχωρίσει πρόσωπα από αντικείμενα στις φωτογραφίες που ποστάρουμε και να μας προτρέψει να κάνουμε tag φίλους. Χάρη σε αυτήν εδώ την τεχνολογία, με το όνομα Deepface, το Facebook μπορεί να συγκρίνει και να αναγνωρίσει δύο διαφορετικές φωτογραφίες με το ίδιο άτομο, ανεξαρτήτως φωτισμού ή γωνίας λήψης. Τι σημαίνει αυτό;
Ότι γνωρίζει το πρόσωπό μας, με την ίδια (περίπου) ακρίβεια που έχει ο ανθρώπινος εγκέφαλος. Το Deepface «βλέπει» την εικόνα μας μέσα από δεδομένα, διακρίνει συγκεκριμένα μοτίβα (π.χ. μάγουλα, φρύδια, πηγούνι), παρατηρεί τη συμμετρία και άλλα χαρακτηριστικά του ανθρώπινου προσώπου. Με βάση αυτά, δημιουργεί πολύπλοκούς αλγόριθμους αντίστοιχους με εκείνους των νευρώνων του εγκεφάλου και, εν τέλει, προτείνει να κάνουμε tag συγκεκριμένα άτομα στις φωτογραφίες μας. Αντίστοιχη τεχνολογία είχε χρησιμοποιήσει πιλοτικά και η Google με το πρότζεκτ της Google Brain.
Εν συντομία
Συνοπτικά λοιπόν, ιδού τα βασικά πράγματα που γνωρίζει το Facebook για σας: όνομα, e-mail, φύλο, ημερομηνία γέννησης, οικογενειακά μέλη, φίλους, εκπαίδευση, σεξουαλικές προτιμήσεις, οικογενειακή κατάσταση, θρησκευτικές πεποιθήσεις, επάγγελμα, τοποθεσία, πολιτικές πεποιθήσεις, διεύθυνση ιστοσελίδας ή blog, αγαπημένη μουσική, βιβλία, τηλεοπτικές σειρές και ταινίες, αριθμό κινητού τηλεφώνου, μηνύματα στο προφίλ σας, μηνύματα άλλων στο προφίλ σας, περιεχόμενο προσωπικών μηνυμάτων, ιστοσελίδες που επισκέπτεστε συχνότερα, θεματικές ενότητες που συζητάτε και τα χαρακτηριστικά του προσώπου σας.
Πηγή:in2life.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου