Τρίτη, 14 Φεβρουαρίου 2017

Οκτώ τεχνικές διαλογισμού για να βρεις το «ζεν» σου!


Τι είναι «ζεν»; 
Η ιαπωνική λέξη που αναφέρεται στον διαλογισμό αλλά και στη γαλήνη που αποκτάς όταν γίνεσαι ένα με το Σύμπαν, όταν ζεις το σήμερα και έχεις απαλλαγεί από τις εσωτερικές διαμάχες που βιώνεις.

Αν έχεις αποφασίσει ότι ο διαλογισμός θα σου δώσει όλα αυτά που σου λείπουν και θα σε βοηθήσει να ζεις με νόημα την κάθε μέρα, τότε δεν έχεις παρά να βρεις την κατάλληλη τεχνική για να ξεκινήσεις αμέσως.

Δεν είναι δύσκολο, αρκεί να βρεις το στιλ που ταιριάζει σε σένα, αφού ακόμα κι ο διαλογισμός –όπως ακριβώς και η γυμναστική ή η διατροφή- είναι ένα θέμα προσωπικό και πρέπει να είναι κομμένος και ραμμένος στα μέτρα σου.

1.Προσομοίωση

Μια τεχνική διαλογισμού είναι η οπτική προσομοίωση όπου φέρνεις στο μυαλό σου συγκεκριμένες εικόνες που λειτουργούν χαλαρωτικά για σένα. Έτσι, δημιουργείς την επιθυμητή χαλάρωση και στο σώμα σου. Τέτοιες εικόνες είναι συνήθως εικόνες της φύσης, αφού η φύση βοηθά στη συναισθηματική ευεξία (μειώνει το άγχος και διώχνει τα αρνητικά συναισθήματα), αλλά και στην καλή φυσική κατάσταση (μειώνει την πίεση, χαλαρώνει τους μύες και μειώνει την παραγωγή ορμονών του άγχους). Αυτό που μπορείς να καταφέρεις με τον διαλογισμό είναι ότι δεν χρειάζεται να είσαι στη φύση για να επωφεληθείς από όσα έχει να σου προσφέρει αλλά μπορείς να φανταστείς ότι είσαι στη φύση για να χαλαρώσεις αμέσως!

2.Εστίασε κάπου

Η πιο κλασσική μορφή διαλογισμού είναι να βρεις ένα συγκεκριμένο πράγμα για να εστιάσεις, μια άγκυρα για τη σκέψη σου και να συγκεντρωθείς. Χρησιμοποιώντας την αναπνοή σου και παρακολουθώντας της χωρίς να προσπαθήσεις να την ελέγξεις, μπορείς να χαλαρώσεις και να διώξεις όλες τις σκέψεις που σε κουράζουν. Αν κατά τη διάρκεια του διαλογισμού, συνειδητοποιήσεις ότι η σκέψη σου παρασύρεται σε κάτι άλλο μην εκνευριστεί, απλά και ήρεμα εστίασε και πάλι στην αναπνοή σου χωρίς να κατηγορήσεις τον εαυτό σου.


3.Εστίασε στο σώμα σου

Τις περισσότερες ώρες κατά τη διάρκεια της ημέρας εστιάζεις στο μυαλό σου, όμως μπορείς να κάνεις διαλογισμό για λίγη ώρα εστιάζοντας στο σώμα στο. Πάρε τον χρόνο σου και εστίασε σε κάθε σημείο του σώματός σου προσπαθώντας να το απαλλάξεις από την ένταση!

4. Κοιλιακή αναπνοή

Μια εύκολη τεχνική που μπορεί να σε απαλλάξει από το άγχος, να εξισορροπήσει τα επίπεδα οξυγόνου και διοξειδίου του άνθρακα στο αίμα. Για να την πετύχεις, τοποθέτησε ένα χέρι στο στήθος σου και ένα χέρι στην κοιλιά. Πάρε μια βαθιά αναπνοή νιώθοντας ταυτόχρονα την κοιλιά σου να φουσκώνει και μετά την εκπνοή νιώσε την κοιλιά σου να μειώνεται (χωρίς να κουνάς το στέρνο σου σε όλη τη διαδικασία).

5.Διαλογισμός σε ομάδα

Μπορεί να έχεις δοκιμάσει τον διαλογισμό και να σου αρέσει πολύ αλλά για κάποιο λόγο δεν μπορείς να το κάνεις προτεραιότητά σου ή δυσκολεύεσαι να βρεις τον χρόνο ή και την ηρεμία για να το κάνεις. Καλό είναι να βρεις μια ομάδα που θα σου δίνει κίνητρο να συνεχίσεις ενώ ταυτόχρονα θα σου επιτρέπει να εστιάσεις στον διαλογισμό σου και στον χρόνο που έχεις με τον εαυτό σου.


6.Περπάτημα και διαλογισμός

Μια τεχνική πιο δραστήρια, αφού περιλαμβάνει περπάτημα! Εστίασε στην πίεση που ασκεί το πόδι σου τη στιγμή που έρχεται σε επαφή με το δάπεδο, αλλά και την αλλαγή του βάρους καθώς πιέζεις πότε το ένα πόδι και πότε το άλλο. Με αυτή την τεχνική μπορείς να χαλαρώσεις στο σώμα και στο μυαλό αλλά και να αυξήσεις τη δημιουργικότητά σου.

7.Διαλογισμός και κεριά

Μια τεχνική που μπορείς να πετύχεις με κλειστά αλλά και ανοιχτά μάτια. Τοποθέτησε ένα αναμμένο κερί στο ύψος των ματιών σου και σε απόσταση από το σώμα σου όσο τα χέρια σου. Εστίασε στη φλόγα κοιτώντας την ή με κλεισμένα μάτια κι ενώ φαντάζεσαι τη φλόγα. Προσπάθησε να μην σκέφτεσαι τίποτα άλλο εστιάζοντας μόνο στη φλόγα. Εάν το μυαλό σου βρίσκεται διαρκώς απασχολημένο με σκέψεις, αυτός είναι ένας ιδανικός τρόπος για να το ξεκουράσεις!

8.Διαλογισμός και μουσική

Σύμφωνα με τους ειδικούς ένας συγκεκριμένος ρυθμός μουσικής ερεθίζει το μυαλό μας ώστε να συγχρονιστεί μαζί του. Ενώ ένας γρήγορος ρυθμός μπορεί να αυξήσει τη συγκέντρωσή σου, ένας πιο αργός ρυθμός μπορεί να σε χαλαρώσει αμέσως. Άκου μια απαλή και χαλαρωτική μουσική για να κάνεις διαλογισμό εστιάζοντας στη μελωδία.

πηγη:joytv.gr














0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου