Αυτά είναι ενδεικτικά μερικά από τα πιο συνηθισμένα λάθη των παιδιών με δυσλεξία στη γραφή:
-Κάνει σύντμηση λέξεων
-Αντιστρέφει τη σειρά των γραμμάτων της αλφαβήτα και τα γράμματα μέσα στις συλλαβές ή τις λέξεις
-Αντικαθιστά λέξεις με άλλες που ίσως έχουν την ίδια ή παρόμοια σημασία
-Παραλείπει συνδετικές λέξεις, συνήθως το και
-Έχει ασυνέπεια στην ορθογραφία μιας λέξης ακόμα και στην ίδια άσκηση.
-Δηλαδή μπορεί να γράψει μια λέξη σωστά και αμέσως μετά λάθος ή να την γράψει κάνοντας διαφορετικά κάθε φορά λάθη.
-Προσθέτει περιττά γράμματα στις λέξεις
-Παραλείπει γράμματα στις λέξεις
-Αντιστρέφει όλη τη λέξη
-Αντιστρέφει τη σειρά των συλλαβών σε μια λέξη
-Αντικαθιστά λέξεις με άλλες που μοιάζουν φωνολογικά π.χ. δέμα αντί για θέμα
-Αντιστρέφει τη σειρά των γραμμάτων της αλφαβήτα και τα γράμματα μέσα στις συλλαβές ή τις λέξεις
-Αντικαθιστά λέξεις με άλλες που ίσως έχουν την ίδια ή παρόμοια σημασία
-Παραλείπει συνδετικές λέξεις, συνήθως το και
-Έχει ασυνέπεια στην ορθογραφία μιας λέξης ακόμα και στην ίδια άσκηση.
-Προσθέτει περιττά γράμματα στις λέξεις
-Παραλείπει γράμματα στις λέξεις
-Αντιστρέφει όλη τη λέξη
-Αντιστρέφει τη σειρά των συλλαβών σε μια λέξη
-Αντικαθιστά λέξεις με άλλες που μοιάζουν φωνολογικά π.χ. δέμα αντί για θέμα
-Δεν τονίζει σωστά ή καθόλου!
-Ξεχνά να γράψει με κεφαλαίο στην αρχή της πρότασης και τα κύρια ονόματα
-Τα γράμματα έχουν ακανόνιστα μεγέθη και σχήματα, αστάθεια στην κλίση των γραμμάτων
-Δεν τηρεί τα διαστήματα ανάμεσα στις λέξεις- δηλαδή κολλάει τις λέξεις
-Γράφει αργά
-Δυσκολεύεται και αργεί πολύ στην αντιγραφή
-Δεν τηρεί τα περιθώρια και τις γραμμές του τετραδίου
-Ξεχνά τους κανόνες ορθογραφίας παρόλο που τους έχει διδαχθεί
-Ξεχνά να γράψει με κεφαλαίο στην αρχή της πρότασης και τα κύρια ονόματα
-Τα γράμματα έχουν ακανόνιστα μεγέθη και σχήματα, αστάθεια στην κλίση των γραμμάτων
-Δεν τηρεί τα διαστήματα ανάμεσα στις λέξεις- δηλαδή κολλάει τις λέξεις
-Γράφει αργά
-Δυσκολεύεται και αργεί πολύ στην αντιγραφή
-Δεν τηρεί τα περιθώρια και τις γραμμές του τετραδίου
-Ξεχνά τους κανόνες ορθογραφίας παρόλο που τους έχει διδαχθεί
Όταν οι δυσκολίες είναι σημαντικές, χρειάζεται παρέμβαση ειδικής αγωγής. Η ειδική παιδαγωγός θα φτιάξει ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα αντιμετώπισης, σύμφωνα με τις ανάγκες του παιδιού.
πηγη:ipaideia.gr/paidagwgos.blogspot.gr Σοφία Τσιντσικλόγλου Ειδική Παιδαγωγός
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου