Κυριακή, 28 Φεβρουαρίου 2016

Λάθη που μας κάνουν αντιπαθείς σε Facebook και Instagram (και άλλες ιστορίες από τον άγριο κόσμο των social media)



Φαίνεται αστείο, αλλά δεν είναι... Πολύς κόσμος παίρνει κατάκαρδα τα λίγα ή καθόλου likes κάτω από τα posts του στο Facebook, στο Instagram (άντε και στο Twitter). Σε μια εποχή που είναι κορυφαία προτεραιότητα (!) το να επιδράς, να αρέσεις, να σε αποδέχονται και μάλιστα με χειροκρότημα και καρδούλες, κάποιοι – σύμφωνα με έρευνες – δεν κοιμούνται ή ξυπνούν μέσα στη νύχτα για να τσεκάρουν τα notifications τους.   

Γιατί, όμως, κάποιοι εισπράττουν τα "likes" κατά χιλιάδες και κάποιοι ικετεύουν για ένα καλό σχόλιο; Τι λάθη κάνουμε και γινόμαστε αντιπαθείς στα social media, ενώ συνήθως επιδιώκουμε το ακριβώς αντίθετο; Σύμφωνα με τον George Carey Simos, digital strategist και Head of Communications του WeRSM.com, ενός από τα ταχύτερα αναπτυσσόμενα δίκτυα για το Social Media Marketing, υπάρχουν μυστικά και tricks που κάνουν κάποιον «πρωταγωνιστή» ή «κομπάρσο» στα social media, ασχέτως με το τι συμβαίνει και στην πραγματική του ζωή. Συν τοις άλλοις σε λίγα χρόνια, τα κοινωνικά δίκτυα θα έχουν αφήσει για τα καλά πίσω τους τις μικρότητες και τις δικές μας ανάγκες επιβεβαίωσης και θα έχουν γίνει κάτι πολύ πιο πέρα απ' αυτό που φανταζόμαστε... 



Πέντε πράγματα που μας κάνουν αντιπαθείς στο Facebook, το Instagram (και το Twitter)

1. Αυταρέσκεια. 'Η αλλιώς, οι «πολλές selfies βλάπτουν». Αν κάθε δεύτερη φωτογραφία σου είναι selfie, είσαι attention whore. Κάποιοι αλλάζουν πολύ συχνά τις φωτογραφίες προφίλ τους για να τραβάνε την προσοχή. Αυτό για μένα είναι πολύ ενοχλητικό. Μπορεί να σου λένε κάθε φορά με καρδούλες και αστεράκια πόσο όμορφη / -ος είσαι, αλλά κατά βάθος τους κουράζεις. Και όχι, δεν ενδιαφέρουν ούτε τα μπούτια σου ούτε το πόσο #blessed είσαι. 

2. Τραμπουκισμός. Υπάρχουν πολλοί που «κρύβονται» πίσω από μια ηλεκτρονική περσόνα, με την οποία τραμπουκίζουν άλλους και φέρονται χυδαία. Τα social media έχουν δώσει θάρρος σε πολλούς ανθρώπους να είναι ο εαυτός τους, να βρίσκουν επιβεβαίωση από την κοινωνία και να υπάρχει κατανόηση για τη διαφορετικότητά τους. Παράλληλα, όμως, έχουν δώσει σε άλλους το θάρρος να βγάλουν τον χειρότερό τους εαυτό. 

3. Προβολή της σχέσης μας. Ωραία! Τον / την αγαπάς και θέλεις να το φωνάξεις δυνατά. Απόφυγε το. Εκνευρίζεις. Σε απάτησε, τσακωθήκατε; Δεν ενδιαφέρει. Μην χρησιμοποιείς τα social media για να βγάζεις τα «άπλυτα» σου σε κοινή θέα ή να δημιουργείς επιβεβαίωση για τη σχέση σου. Να θυμάσαι ότι χωρίζοντας, όλοι οι φίλοι σου στο Facebook θα τα θυμούνται όλα αυτά. Άσε το ότι το ίδιο το Facebook σου τα υπενθυμίζει κάθε τόσο. 

4. Υπερβολική προβολή της πολιτικής μας άποψης. Στην πραγματικότητα κανέναν δεν αφορά το αν υποστήριξες το «ΝΑΙ» ή το «ΟΧΙ» ή τι ψηφίζεις/ψήφισες. Δεν υπάρχει κανένας λόγος να το γνωρίζει όλος ο κόσμος γύρω σου. Θα έμπαινες σε ένα καφενείο να φωνάξεις αυτά που ανεβάζεις; Ακόμη καλύτερα, θα το έκανες αυτό στο γραφείο σου, στον χώρο της εργασίας σου; Στο ίδιο επίπεδο η υπερβολική «εξυπνάδα». Πότε ξαφνικά έγινες οικονομολόγος; 

5. "Vaguebooking" . Πολλοί χρήστες γράφουν μ' έναν passive-aggressive τόνο σα να τη «λένε» σε κάποιον. Και –όντως - τη «λένε» σε κάποιον. Απλώς, αυτός που το διαβάζει δεν καταλαβαίνει το πλαίσιο (context), οπότε δεν το αξιολογεί σωστά. «Κάτσε, εμένα εννοεί;» Πολλές φορές βλέπω posts από κάποιους χρήστες που είναι ξεκάθαρα ένα μήνυμα για κάποιον / -α. Αυτό με ενοχλεί. Δείχνει ανασφάλεια. 



Τι κάνουν σωστά όσοι μαζεύουν χιλιάδες likes στα posts τους; Είναι κάποιο είδος στρατηγικής; Έχει να κάνει με το περιεχόμενο;   

 Η απάντηση εδώ είναι πολυδιάστατη. Έχει σίγουρα σχέση με το τι ποστάρει ο καθένας. Το περιεχόμενο μετράει. Το αστείο, ενδιαφέρον, εντυπωσιακό περιεχόμενο πάντα «τραβάει» - όπως, άλλωστε και το σοκαριστικό. Όμως, βλέπω ότι υπάρχουν και πολλοί χρήστες στα social media που είναι και «αρεστοί κοινωνικά». 
Εννοώ, έχουν πολλούς φίλους, γνωστούς – και αυτοί τους υποστηρίζουν – κάνουν like στις selfies τους, στα καμώματά τους, κάποτε στις καφρίλες τους.    Κάποιοι έχουν μια στρατηγική και σίγουρα μπορούν να γνωρίζουν τι θα τραβήξει περισσότερα likes. Η σωστή χρήση έχει κάποιο etiquette, αλλά από εκεί και πέρα είναι εμπειρία. Ο καλός και «πετυχημένος» χρήστης των social media χρησιμοποιεί την εικόνα ως όπλο. Όπως λένε, «μια εικόνα - χίλιες λέξεις». 


Ποια posts είναι τελείως λάθος και δεν έχουν καμία θέση στους λογαριασμούς μας;    

Θα έλεγα σίγουρα να αποφεύγονται οι δημόσιοι τσακωμοί, τα προσωπικά / οικογενειακά προβλήματα. Πρέπει να δείχνουμε ευαισθησία και να προσέχουμε να μην προσβάλλουμε τους άλλους. Να μην κάνουμε προσωπικές επιθέσεις, διασυρμούς. Όχι στα ρατσιστικά σχόλια, όχι στο σεξουαλικό περιεχόμενο. Επίσης, καλό είναι να μην αναφερόμαστε με αρνητικό τρόπο στον εργοδότη μας, να μην ανεβάζουμε φωτογραφίες ή posts που μπορούν να μας δημιουργήσουν θέμα τώρα ή στο μέλλον. Επίσης, προσωπικά θεωρώ λάθος κάποιος να παίρνει ιδεολογική στάση ανοιχτά στο internet γενικότερα. Πριν ποστάρεις, σκέψου.   


Τι να περιμένουμε μέσα στα επόμενα 5 χρόνια από τα social media;   

 Πέντε χρόνια είναι ένας αιώνας στα social media! Υπενθυμίζω ότι το Facebook είναι μόνο 12 ετών. Νομίζω ότι σε 5 χρόνια σίγουρα το VR (σ.σ.: εικονική πραγματικότητα) και το ΑΙ (σ.σ.: τεχνητή νοημοσύνη) θα παίζουν πολύ μεγάλο ρόλο στα social media. Το VR ειδικά είναι πολύ δυνατή τάση αυτή τη στιγμή και πιστεύω ότι θα είναι η "οθόνη" του μέλλοντος.   Σήμερα μιλάμε για το mobile (φορητές συσκευές) και πόσο σημαντικό είναι στα social media, αλλά και στο e-commerce, ενώ σιγά - σιγά γίνεται και η μετάβαση από desktop σε mobile. 

(George Carey Simos είναι Head of Communications του WeRSM.com
εργάζεται ως Growth Hacker & Head of Social στο hoolio.com, 
και ως Digital Strategist με έδρα το Λονδίνο, βοηθώντας πελάτες σε όλη την Ευρώπη να χρησιμοποιήσουν το ίντερνετ και τα social media προς όφελός τους.)

Πηγή:lifo.gr




0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου