Κυριακή, 30 Απριλίου 2017

Φούσκωμα και τυμπανισμός; Δείτε ποιες τροφές μπορεί να τα προκαλούν


Το φούσκωμα, τα αέρια και η κοιλιακή δυσφορία δεν περιορίζονται μόνο στις περιστασιακές περιόδους των εορτών. Όχι μόνο τα συμπτώματα αυτά είναι δυσάρεστα και καθόλου ελκυστικά, αλλά μπορεί να προκαλούν ακόμη και πόνο σε κάποιους από εμάς. Μερικές φορές οι τροφές που καταναλώνουμε μπορούν να προκαλέσουν αυτή τη δυσάρεστη κατάσταση.

Το φούσκωμα και ο μετεωρισμός είναι μια συσσώρευση αερίων στην κοιλιά, που συνήθως προκαλείται από την πέψη ή από τον αέρα που έχουμε καταπιεί. Το να αισθάνεται κάποιος έτσι μπορεί να οφείλεται σε υπερβολική ανάπτυξη βακτηριδίων στο λεπτό έντερο. Αυτά τα βακτήρια προκαλούν ζύμωση στις τροφές που καταναλώνουμε, δημιουργώντας αέρια που προκαλούν φούσκωμα. Το itrofi.gr σας δίνει παρακάτω μια λίστα με τροφές που μπορεί να συμβάλουν στο φαινόμενο της φουσκωμένης σαν μπαλόνι κοιλιάς που ίσως θα πρέπει να σκεφτείτε να περιορίσετε ή ακόμη και να τα αποφύγετε.

Η υπερκατανάλωση τροφής είναι πιθανά η πιο συνηθισμένη αιτία. Επίσης το να τρώμε υπερβολικά γρήγορα το φαγητό μας αυξάνει τον κίνδυνο εμφάνισης αυτών των συμπτωμάτων.
Τα φασόλια και οι φακές περιέχουν μη αφομοιώσιμα σάκχαρα που ονομάζονται ολιγοσακχαρίτες. Αυτά τα σάκχαρα πρέπει να διασπαστούν από τα βακτήρια στα έντερα.

Φρούτα και λαχανικά όπως λαχανάκια Βρυξελλών, λάχανο, κουνουπίδι, καρότα, δαμάσκηνα, βερίκοκα. Περιέχουν σάκχαρα και άμυλα που μπορεί να προκαλέσουν αέρια και φούσκωμα. Τα μήλα και τα αχλάδια είναι μια εξαιρετική πηγή διαλυτών ινών, αλλά μπορούν επίσης να προκαλέσουν δυσφορία στις ευαίσθητες κοιλιές. Φάτε μισό ή ένα τέταρτο από αυτά τα φρούτα και κατά προτίμηση ξεφλουδίστε τα πρώτα.
Τα γλυκαντικά μπορούν επίσης να προκαλέσουν αέρια και φούσκωμα. Η σορβιτόλη, ένα τεχνητό γλυκαντικό, δεν μπορεί να αφομοιωθεί από τον οργανισμό. Η φρουκτόζη, μια φυσική ζάχαρη που προστίθεται σε πολλά επεξεργασμένα τρόφιμα, είναι δυσκολοχώνευτη για πολλούς ανθρώπους. Για να αποφύγετε το φούσκωμα, ψάξτε γι’ αυτά τα γλυκαντικά στα τρόφιμα που τρώτε και περιορίστε τις ποσότητες που καταναλώνετε.

Τα γαλακτοκομικά προϊόντα μπορούν να αποτελέσουν πηγή εντερικής δυσφορίας και μετεωρισμού εάν έχετε προβλήματα με την πέψη της λακτόζης ή της ζάχαρης του γάλακτος.
Τα προϊόντα ολικής άλεσης που συνιστώνται για τα πολλά οφέλη τους για την υγεία, μπορεί μερικές φορές να προκαλέσουν φούσκωμα και αέρια λόγω της μεγάλης περιεκτικότητας σε ίνες. Αλλά οι ίνες είναι ένας μη αφομοιώσιμος υδατάνθρακας. Η απότομη αύξηση της ποσότητας ινών που τρώτε μπορεί να προκαλέσει αέρια, φούσκωμα και δυσκοιλιότητα. 
Οι διατροφολόγοι συνιστούν σιγά-σιγά να αυξάνουμε την ποσότητα των ινών στη διατροφή μας για να επιτρέψουμε στο σώμα μας να προσαρμοστεί. Ταυτόχρονα, πρέπει να πίνουμε άφθονο νερό με τις τροφές που περιέχουν πολλές φυτικές ίνες. Και αυτό γιατί οι ίνες απορροφούν το νερό, οπότε κινούνται ευκολότερα μέσα στο πεπτικό σύστημα, εμποδίζοντας το φούσκωμα και τη δυσκοιλιότητα.

Λιπαρά τρόφιμα: Το λίπος επιβραδύνει την πέψη, δίνοντας περισσότερο χρόνο στη ζύμωση. Αυξάνει επίσης την αίσθηση της πληρότητας.

Επεξεργασμένα και αλμυρά τρόφιμα: Το νάτριο δεν μπορεί να προκαλέσει αέρια, αλλά σίγουρα προκαλεί παρακράτηση υγρών. Περιορίστε το αλάτι που προσθέτετε στα τρόφιμα και ελέγχετε πάντα τις ετικέτες των τροφίμων για να βεβαιωθείτε ότι δεν υπερβαίνετε τα 2.300 mg την ημέρα.

Τσίχλες και καραμέλες. Όταν μασάτε τσίχλα ή πιπιλάτε μια καραμέλα, καταπίνετε πολύ περισσότερο, πράγμα που σημαίνει ότι κατά πάσα πιθανότητα καταπίνετε περισσότερο αέρα. Επίσης, αυτά περιέχουν τεχνητά γλυκαντικά που μπορούν επίσης να σας προκαλέσουν τα ίδια συμπτώματα.

Ανθρακούχα αναψυκτικά και αλκοολούχα ποτά. : Ποτά όπως η σόδα και η μπύρα απελευθερώνουν διοξείδιο του άνθρακα, το οποίο μπορεί να μεταφραστεί σε φούσκωμα. Εκτός από τις φυσαλίδες, τα αναψυκτικά περιέχουν τεχνητά γλυκαντικά που το σώμα σας δεν ξέρει πώς να χωνέψει. Η έρευνα έχει δείξει ότι αυτά τα γλυκαντικά διαταράσσουν την μικροβιακή ισορροπία (φυσική ισορροπία των βακτηρίων του εντέρου), η οποία μπορεί να οδηγήσει σε φούσκωμα στην κοιλιά, τόσο βραχυπρόθεσμα όσο και μακροπρόθεσμα.

Κρεμμύδια. Ακόμα κι αν καταναλώνονται συνήθως σε μικρές ποσότητες, τα κρεμμύδια είναι μια από τις κύριες διαιτητικές πηγές φρουκτανών. Αυτές οι διαλυτές ίνες μπορούν να προκαλέσουν φούσκωμα.

Επιπλέον, μερικοί άνθρωποι είναι ευαίσθητοι ή δυσανεκτικοί σε άλλες ενώσεις στα κρεμμύδια, ειδικά στα ωμά.

πηγη:itrofi.gr










0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου